Ako študent práva sme preberali v škole aj pojem „ klamlivá reklama.“ Ako príklad klamlivej reklamy boli použité doplnky výživy pre kulturistov a rekreačných cvičencov. Často sú označované týmito pojmami: jedinečný, iba,len, najlepší, super, najkvalitnejší, ničím nenapodobniteľný gainer, proteín, či kreatín atď. Vezmite si akýkoľvek kulturistický časopis, alebo si zasurfujte na internete. Uvidíte nejednu takúto podobnú reklamu na takéto výrobky rôznych značiek. Tých výrobcov je mnoho. Ak čítate v kulturistických časopisoch aj drobné písmenka, ktoré vydáva redakcia na úvode či závere svojho časopisu, môžete sa dočítať takéto vety: „ Redakcia nepreberá na seba zodpovednosť za pravosť a kvalitu tovaru a výrobkov inzerovaných v časopise.“ Cením si takúto úprimnosť vydavateľov športových časopisov. Ale táto veta vydavateľa časopisu dáva čosi tušiť, že čosi nie je v poriadku.
Nezavládol tam predsa len marketing? Ten je vždy vpredu a často ponúka neexistujúce čarovné veci, je vždy minimálne o storočie vpred ako je súčasná spoločnosť so svojimi vynálezmi. Týmto však nechcem urážať ekonómov a marketingových expertov v iných oblastiach. Takých klamlivých reklám na tie pilulky či prášky na svalstvo, tých je teda dosť...
Začnime teda pekne po poriadku. Dlhé roky som čítal kulturistické časopisy a dodnes ich čítam. Ale ak si zalistujem staršie čísla s novšími, medzi ktorými je nejaký dvoj a viacročný rozdiel, musím zostať iba prekvapený. Publikované reklamy na „zázračné vecičky“, doplnky výživy pre kulturistov sa menia. Rozoberiem teda v ďašlom mojom článku jednotlivé preparáty.